woensdag 19 juni 2013

Introductie

Hallo,

Ik ben dit jaar begonnen om onze achtertuin ook als moestuin te gaan gebruiken volgens de richtlijnen vanuit de "permacultuur". Ik vind de hele gedachte om je achtertuin in te lopen en daar verse groente en/of fruit te kunnen pakken voor directe verwerking in de keuken erg prettig en zelfs logisch. Logischer dan het te kopen in een supermarkt waar het eten eerst de halve wereld heeft moeten rondreizen eer het in de supermarkt ligt.
Des te meer ik lees en zie hoe deze natuurlijke en organische manier van tuinieren werkt, hoe logischer ik vind dat elk individu daar weet van zou moeten hebben. Dat is ook de reden dat ik deze blog begin, om te laten zien dat het niet moeilijk is om je eigen groenten en fruit voor een groot gedeelte zelf te verbouwen.

Ik heb zelf een gemiddelde achtertuin qua grootte ±10 x 5.5m, ik heb wat aanpassingen gedaan qua hoeveelheid grond ik voor de beplanting gebruik en een kleine kas in de tuin geplaatst. In het proces zijn er wel wat kleine aanpassingen geweest op het ontwerp hieronder.

Ik wil proberen zoveel mogelijk informatie die ik zelf handig vond en ervaringen te delen in de hoop ik meer mensen enthousiast te krijgen om hier mee aan de slag te gaan. 
Ik ben van mening dat het goed is voor lichaam en geest.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten