donderdag 18 juli 2013

de eerste aardappelen!

Ik heb ergens in april een zak biologische aardappelen van de AH gekocht om te telen. Samen met m'n zwager hebben we nog een moestuin waar genoeg grond is om dat te doen... dus zo gezegd zo gedaan. Vier aardappels weer mee naar huis genomen om deze thuis in potten te telen. De grootste potten gepakt die ik had, eigenlijk te net even te klein maar goed, toch proberen. Leuk experiment. Ze hebben in beginsel goed gegroeid en zagen er ook mooi vol uit tot een paar weken terug. Ze begonnen slecht worden, vlekjes en de plant begon ook gelig te worden en langzaam af te sterven zonder dat ze gebloeid hebben. Dus ik heb ze van de week leeg gehaald met het idee dat er niets in zou zitten... maar tot mijn grootte verbazing... aardappels, weliswaar klein maar ja dat kan bijn a niet anders. Maar ik was blij verrast. 

Zeker omdat de rest in de grootte moestuin er nog staat. Deze hebben ook niet gebloeid en er zijn een aantal planten ook wat slechter geworden en heb daar dus ook de aardappels uit de grond gehaald. Ik denk dat ik er ongeveer 4 planten uitgetrokken heb en de opbrengst was minsten een 5 kilo zak met aardappelen. Zo blij als een kind :) want dat houdt in dat er nog een paar honderd aardappelen onder de grond zitten. De meeste planten groeien nog goed door dus die laten we netjes zitten.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten